تا حالا به این فکر کردین که ماز چه ویژگی‌­هایی داره و اصلاً چرا باید از آزمون‌های ماز استفاده کنین؟

شاید بد نباشه با هم چند تا از این ویژگی‌­ها رو بررسی کنیم:

1) مطابقت با کنکور:

مطابقت آزمون‌های ماز با کنکور به دو شکل مختلف اتفاق می‌افته. یکی مطابقت ساختاری، یکی هم محتوایی.

مطابقت ساختاری چیه؟

1- رندوم بودن چینش سؤالات در هر درس: حتماً این رو شنیدین که چینش سوالات کنکور برای هر کس متفاوت هستش برای مثال، ممکنه سوال شمارۀ 20 یکی از درس‌ها برای یک نفر، سوال پنجم اون درس تو دفترچۀ فرد دیگه‌ای باشه. این کار با هدف جلوگیری از تقلب انجام می‌شه و ما هم از مهرماه 1401، ترتیب سوالات آزمون‌های الکترونیکی مون رو کاملاً رندوم قرار دادیم، دقیقاً مثل کنکور سراسری!

2- درجۀ سختی کنکور: هر سال یک یا دوتا از درس‌های کنکور، سخت‌تر از بقیه طرح می‌شن، ممکن هم هست یک یا دو درس نسبت به بقیه ساده‌تر طرح بشن. ما هم سعی کردیم برای هر درس تو آزمون‌های مختلف، درجۀ سختی‌های متفاوتی رو داشته باشیم تا شما بتونید عملکرد خودتون رو تو شرایط مختلف محک بزنید.

مطابقت محتوایی چیه؟

1- انطباق سریع با تصمیمات سازمان سنجش: حتماً یادتون هست که سازمان سنجش چند هفته مونده به کنکور سراسری دی‌ماه، تعداد دفترچه، چینش دروس و تعداد سؤالات رو تغییر داد و ماز تنها موسسه‌­ای بود که تو این فرصت کم، تمام این تغییرات رو تو آزمون‌های خودش اعمال کرد تا دانش‌آموزان بتونن شرایط مشابه کنکور رو، قبل از کنکور اصلی تجربه کنن.

2- انطباق با تغییرات محتوایی کنکور: معمولاً هر سال کنکور سراسری تغییراتی تو زمینه‌های مختلف داره. برای مثال بودجه­‌بندی سوالات کنکور اردیبهشت تو درس زیست­‌شناسی به این شکل بود که تعداد تست‌­های پایۀ یازدهم نسبت به کنکور تیر ماه 1401 و 1402 بیشتر از تعداد تست‌های پایۀ دوازدهم بود. تست‌های مبحث ژنتیک کم و در عوض تست­‌های مباحث جانوری بیش‌تر شده بود و خوشبختانه تمامی این تغییرات رو تو آزمون­‌های ماز شاهد هستین.

(برای دیدن فایل کامل تغییرات زیست­‌شناسی کنکور اردیبهشت 1403 کلیک کنید)

تطابق سوالات هر سه رشته با کنکور رو می­تونید تو فایل­ های زیر مشاهده کنین:

فایل مطابقت انسانی و تجربی و ریاضی

2) کامل‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه:

ماز نه تنها سعی کرده همیشه بهترین شکل برنامه رو داشته باشه، بلکه تلاش کرده برنامه‌های آزمون‌ها کاربردی هم باشه، یعنی برای هر کسی با هر نیازی یه طرح مناسب داشته باشه؛ برای مثال:

1- آزمون‌های دوپینگ: هر ساله تو ماه‌­های آخر قبل کنکور، در کنار آزمون‌­های سالیانه، ماز آزمون‌های دوپینگ هم برگزار می‌کنه. تو این آزمون‌ها به صورت فشرده و کم حجم، تمام نکات هر مبحث مرور و جمع‌­بندی می‌شن. درست مثل اینکه قبل کنکور دوپینگ کرده باشین! 

2- آزمون‌های تشریحی: تاثیر تراز امتحانات نهایی تو کنکور به 50 درصد رسیده و باعث شده نمرات امتحان نهایی خیلی بیش­تر از قبل مهم و تاثیرگذار باشه. همین موضوع باعث شد که تو سریع‌‎ترین زمان و با بهترین کیفیت ممکن، آزمون‌های تشریحی ماز با پاسخ­نامۀ کامل برای شما آماده بشه تا در کنار بالا رفتن تسلط روی کنکور، مهارت پاسخ‌گویی به سؤالات امتحانات نهایی رو هم به دست بیارین.

3) بهترین و کاربردی ترین کارنامۀ هوشمند آزمون در ایران!

ماز این ادعا رو نداره که کامل‌ترین کارنامه رو داره، اما مطمئنا بهترین و کاربردی‌ترین کارنامه واسه ماز بوده و هست!

ماز نه تنها «آنچه خوبان همه دارند» یکجا داره، اون چیزایی که باقی مؤسسات حتی به فکرشون هم نرسیده رو داره.

تو کارنامه‌های ماز، اطلاعاتی مثل تراز، میانگین درصد داوطلبان، بررسی عملکرد شما، مشخص کردن سختی سؤال و… به صورت کامل وجود داره، اما برای دیدن تفاوت ماز با بقیه مؤسسات اینجا کلیک کنید.

4) پاسخنامه‌­ای به اندازۀ یک کلاس درس:

مهم‌ترین هدف ما تو پاسخنامۀ آزمون‌ها اینه که تمامی نکات مربوط به هر سؤال رو پوشش بدیم. تو پاسخنامه‌های ماز تمام موارد سؤال رو بررسی می‌کنیم، دلیل درستی یا نادرستی هر مورد رو خیلی واضح و روشن می‌گیم و در ادامۀ هر نکته‌­ای که مرتبط با تست باشه در قالب درسنامه (متنی، جدولی و نموداری) برای شما میاریم و حتی اگه لازم باشه سؤال‌های مشابه (کنکور و امتحان‌نهایی) رو براتون میاریم تا جایی برای شک و تردید نباشه!

نمونه فایل پاسخنامه آزمون سالانه و امتحان نهایی

5) طراحی سؤالات بر اساس تاکسونومی بلوم:

طراحی سؤالات کنکور و امتحان نهایی، مشابه یه الگوی خاص هستش که به نام «تاکسونومی بلوم» شناخته شده.

ماز تلاش کرده تو همۀ آزمون‌ها از این مدل استفاده بکنه تا به شما کمک کنه یه گام جلوتر از دیگران باشین و بتونید سؤالات کنکور رو پیش‌بینی کنید.

احتمالاً براتون سؤال شده که «تاکسونومی بلوم» چیه؟

تاکسونومی بلوم توسط بنجامین بلوم طراحی شد که به هرم یادگیری بلوم شناخته می‌شه و یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع طبقه‌بندی اهداف آموزشی تو جهان هست تاکسونومی به معنی طبقه‌­بندی سطوح دانش هست که 6 تا سطح داره.

تاکسونومی بلوم

بلوم از این روش برای طبقه‌بندی یادگیری و آموزش استفاده کرد.

اما این سطوح چی هستن؟

1- به خاطر سپاری
2- فهمیدن
3- تجزیه و تحلیل
4- ارزیابی
5- نوآوری
6- افزودن

تو کنکور هم این 6 سطح مورد سنجش قرار می­گیرن و دانش‌­آموز‌ها بر اساس یادگیری از سطح 1 تا 6 رده‌­بندی می‌شن؛ پس دانش‌­آموزی می­تونه در یک درس درصدی بالا داشته باشه که بتونه تمام سوالات از هر سطح رو جواب بده. ماز برای اینکه به دانش‌آموزان کمک کنه تا به این سطح از پاسخگویی برسند، سوالاتش رو بر اساس مدل تاکسونومی طرح می‌­کند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

همایش زیست و شیمی تهران – کنکور تیر ۱۴۰۳

برای مشاهده کامل کلیک کنید…

ویژگی های آزمون ماز

برای مشاهده کامل کلیک کنید…

کارنامه ماز

برای مشاهده کامل کلیک کنید…

جمع‌بندی در ۲۴ ساعت ویژه ایام جمع‌بندی رشته تجربی

درایام جمع‌بندی فرصت مطالعه کل مطالب را نداریم. اما منبع مناسب دراین بازه‌ی زمانی برای مرور مطالب چیست؟

12 تیر

ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد!

در روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه از طریق صفحه اصلی سایت biomaze.ir می‌توانید وارد صفحه پخش «ویژه برنامه روز کنکور» شوید