عوامل بی دقتی در آزمون
 بسیاری از دانش آموزان از بی دقتی های مکرر در آزمون ها شکایت می کنند و در پی حل این مشکل هستند، دریغ از این که این بی دقتی ها ناشی از عوامل ساده و در عین حال پر اهمیت است که معمولاً مورد توجه بچه ها قرار نمی گیرد.


✔ اولین و مهمترین عامل در بی دقتی، عدم استراحت کافی در شب قبل از آزمون است. ممکن است صبح آزمون احساس خستگی نکنید و یا فکر کنید که اگر شب تا دیر وقت درس بخوانید، آزمون فردا را بهتر خواهید داد ولی مطمئن باشید که خواب کافی، برای نتیجه گرفتن در آزمون لازم است و کمبود خواب می تواند تاثیرات منفی روی روند یادگیری و تمرکز سر جلسه بگذارد. پس اگر بی دقتی های عجیب و غریب می کنید، ابتدا مطمئن شوید که وضعیت خواب شما مناسب است و قبل از امتحان، استراحت کافی دارید.


✔ مورد دیگر که باز هم بسیاری آن را نادیده می گیرند، نخوردن صبحانه صبح قبل از آزمون است. مغز شما برای یادآوری چیز هایی که خوانده اید و محاسبات و نتیجه گیری ها، نیاز به قند دارد، پس لازم است صبحانه کامل در صبح آزمون مصرف شود تا جلوی بی دقتی های ناشی از حواس پرتی را بگیرد. همچنین سر جلسه باید حتما یک ماده ی قندی مثل شکلات به همراه داشته باشید و یک یا دو بار مصرف کنید تا قند مورد نیاز مغزتان تامین شود.


✔ نکته ی آخر در شیوه ی درس خواندن شماست. بی دقتی هنگام درس خواندن، استفاده از گوشی موبایل، گوش دادن به آهنگ و هر چیز دیگری که حواس شما را از درس پرت می کند موجب می شود که سر جلسه، به یاد آوردن مطالبی که خواندید سخت تر شود. همچنین برگزاری آزمون های زمان دار با زمان مشابه کنکور برای هر درس، می تواند در افزایش دقت و سرعت شما موثر باشد. در واقع، برای کاهش بی دقتی در آزمون ها، بهترین کار زمان گرفتن هنگام تست زدن است تا شرایط امتحان تداعی شود و سر جلسه، کمتر اضطراب و استرس سراغتان بیاید.


محمدرضا یوسفی (دانشجوی پزشکی دانشگاه شیراز)

بخش مشاوره ماز

دیدگاه های خوانندگان
یک دیدگاه در مورد این مطلب بنویسید
تمام خبر ها

گروه آموزشی ماز

اینستاگرامآپاراتlogo-samandehi

کلیه حقوق این وب سایت برای گروه آموزشی ماز محفوظ است