بررسی عملکرد ترم 1

سلام بچه ها

امیدوارم ترم جدید رو با انگیزه و امید بیشتر شروع کرده باشین. الان زمانیه که باید خونه تکونی برنامه و روش های مطالعه انجام بشه، یعنی باید بشینین تراز، درصد و نمره هاتون رو از ابتدای سال مرور کنین و سیر تغییرشون رو بررسی کنین.

با این کار به چندتا نکته برمی خوریم:

1) اگر سیر درسی به طور کلی نزولی بود، باید دنبال ریشه ی این روند که احتمال خیلی زیاد در نحوه ی مطالعه و تست زنیتون هست بگردین. تو این راه از دیگران مثل مشاور یا دوستان تراز بالاتون کمک بگیرین و با توضیح روش مطالعه، تعداد تست و نحوه ی تحلیل آزمون و... سعی کنین به کمک اون فرد مشکل رو پیدا کنین و این افراد میتونن علاوه بر کمک به شناخت مشکل، با پیشنهاد راه های مختلف به حلش کمک کنن.


2) اگر روند درسی سینوسی (دارای فراز و فرود زیاد) بود، یعنی سطح تسلط شما به مباحث مختلف این درس با هم متفاوته که این میتونه ناشی از روش های مختلفی باشه که برای خوندن اون درس استفاده کردین یا زمانی که در فاصله ی دو آزمون به اون درس اختصاص دادین یا میتونه به دلیل تغییر نسبت تست زدن به مطالعه باشه. دلیل این مشکل رو باید از روی اطلاعات دفتر برنامه ریزی و حافظه ی خودتون متوجه بشین و سعی کنین دلایلی که باعث اوج شما شدن رو شناسایی و به طور همیشگی اجرا کنین.


3) اگر روند درسی صعودی بود، خوشحال باشین و با شناخت بهتر روشی که تو این درس دارین، اونو حفظ کنین و موقع تحلیل آزمون با نگاه ویژه به این درس ها سعی کنین مشکلات این درس ها رو کمتر کنین. حواستون باشه که شیطون گولتون نزنه و مغرور نشین، در این درس ها کم کاری نکنین و سعی کنین از این درس ها برای خودتون برگ برنده بسازین.


4) اگر روند درسی ثابت بود، بسته به این که در سطح بالا یا پایینی قرار داره مشمول یکی از موارد 1 یا 3 میشه


سوال: اگر اغلب درس ها روند نزولی داشت چه کنیم؟
اگر اغلب درس ها روند نزولی داشت، احتمالاً ناشی از یک عادت بد یا یک روشیه که به اغلب درس ها تعمیم دادین. مثلا مطالعه ی بیش از حد جزوه و کتاب که وقت تست زنی رو ازتون میگیره یا خواب بیش از حد که ساعت مطالعه تون رو کم میکنه و...


نگارنده: زهرا براتی (دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران)

بخش مشاوره ماز

دیدگاه های خوانندگان
یک دیدگاه در مورد این مطلب بنویسید
تمام خبر ها

گروه آموزشی ماز

اینستاگرامآپاراتlogo-samandehi

کلیه حقوق این وب سایت برای گروه آموزشی ماز محفوظ است