خواب

یکی از دغدغه‌های اصلی بچه‌ها خواب است. این که در شبانه روز چند ساعت بخوابند، بازه های خواب رو به چه صورتی تقسیم کنند و به طور کلی برنامه خوابشون چجوری باشه.


درمورد ساعت خواب اولاً که مطمئناً ساعت بیولوژیک بدن هر کسی فرق می کنه و افراد مختلف ساعت های متفاوتی حداکثر هوشیاری رو دارند و بهترین بهره رو میتونن از مطالعه توی اون زمان ها ببرند، به خاطر همین پیشنهاد می کنم که سعی کنید خودتون رو بهتر بشناسید و متوجه بشید توی چه ساعت‌هایی بيشترين آمادگی برای دریافت مطالب درسی رو دارید. ولی عموم افراد به خواب مداوم 6-7 ساعت در شب و یه چرت کوتاه روزانه (حداکثر یک ساعت) نیاز دارند.


حتی الامکان سعی کنید برنامه ریزی تون رو جوری بچینید که مجبور نباشید از وقت خواب کم کنید. مطمئناً با هوشیاری بیشتر، بازدهی بالاتری هم همراه هست و این که ساعت خواب معمولی برای یه دانش آموز کنکوری بین 6-7 ساعت ، ساعت متعادلی است.


امیدوارم از این چند نکته استفاده کنید و برای شما سودمند باشند.


نگارنده: متین حمزه (دانشجوی پزشکی شیراز)

بخش مشاوره ماز

دیدگاه های خوانندگان
یک دیدگاه در مورد این مطلب بنویسید
تمام خبر ها

گروه آموزشی ماز

اینستاگرامآپاراتlogo-samandehi

کلیه حقوق این وب سایت برای گروه آموزشی ماز محفوظ است