نکاتی پیرامون استراحت

استراحت یکی از ملزومات برای حفظ بازدهی مطالعه است. هرگز برای داشتن چند ساعت استراحت، استرس به خود راه ندهید؛ چرا که درس خواندن با استرس هم بدون بازدهی است.


اگر بار روانی و خستگی ذهنی زیادی دارید، می توانید یک روز کامل یا نیم روز پس از آزمون را به خود استراحت دهید.


با دوستان خود به گردش بروید، به استخر برای شنا بروید، یک پیک‌نیک نیم روزه را با خانواده یا دوستان به پارک بروید یا هر کار دیگری که یک روز از درس فاصله داشته باشید و مطمئن باشید این استراحت بیشتر به شما کمک می کند تا اینکه شما را از درس دور کند.


در مواقع تنش های ذهنی و هیجانات شدید بهتر است ابتدا آرامش خود را بدست بیاورید، سپس به سراغ مطالعه بروید؛ چرا که در این مواقع هم ذهن بازدهی لازم برای مطالعه را ندارد.


یک ساعتی را در انتهای روز به مرور آموخته هایتان اختصاص دهید؛ این کار ماندگاری مطالب را در ذهنتان بیشتر می کند.


استراحت بین ساعت های مطالعاتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. درس خواندن طولانی مدت باعث خستگی و اضطراب و کاهش قدرت یادگیری می شود. بین هر دوساعت مطالعه، حداکثر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید.



نگارنده: میلاد باقری (دانشجوی پزشکی شیراز)

بخش مشاوره ماز

دیدگاه های خوانندگان
یک دیدگاه در مورد این مطلب بنویسید
تمام خبر ها

گروه آموزشی ماز

اینستاگرامآپاراتlogo-samandehi

کلیه حقوق این وب سایت برای گروه آموزشی ماز محفوظ است